Någon eller några hade tydligen väldigt tråkigt på nyårsafton. Man kan anta att det inte var något festande och skjutande av raketer. Istället har man roat sig med att hacka sig in på LO:s websida och lämna ett meddelande på årets första dag, enligt Dina pengar.
Meddelandet är undertecknat ”Vuxna Förbannade Hackare – Det slutar inte här.” Barnsliga och uttråkade Vuxna, hade nog varit en bättre signatur tycker jag.

Bloggaren Jinge, påpekar att det kan vara en omdirigering, en ändring av DNS och påtalar att ”lustiga i kråksången är att den ansvariga för Landsorganisationens web är en bloggare”. Själv är jag för dum för att begripa vad han menar, inte tror han väl att Chadie ligger bakom detta?

Egentligen begriper jag inte varför man gick till angrepp mot just LO, det borde finnas bra många andra att rikta sitt hat mot i så fall. Jag antar att hackarna själv meddelat media för att sprida denna attack, som säkerligen inte givit samma effekt som man hoppats på.
Såväl meddelandet som LO:s sida är nu nere när klockan passerat 13. Men vad gör det? Jag tror inte så många besöker LO:s sida i normala fall på årets första dag.

Sökord om: , , , ,

Läs något intressant

6 svar to “”

  1. Jinge Says:

    Nej Chadie har inte gjort nåt. DNS är Domain Name Server, det är en burk som håller reda på de olika internetadresserna. Duktiga hackers kan omdirigera en sida så ätt den i stället för att peka på LO pekar på något helt annat.

    Systemet KAN oxo vara hackat och då är troligen felet att skylla på firmat som sätter upp och har hand om hemsidan. Men det lär väl Chadie berätta när hon vet.

  2. Alma Mater Says:

    Jo jag förstod att du menade något annat, jag tyckte och tolkade det bara så lustigt som att Chadie borde ha sett detta eller skyddat sidan.

    Jag vet vad DNS står för, däremot kan jag inte påstå att jag begriper alla turer ‘bakom’ vem som brister i skyddet. Jag menar det kan ju lika gärna vara jag som har ett dåligt lösenord, som att webhotellet eller någon annan aktör har bristande skydd.

    Men nyfiken är jag så jag hoppas Chadie skriver något 🙂

  3. Micke Says:

    SOS Alarm hemsida hackades dagen innan 🙂

  4. Kenneth Says:

    De verkar slå till vid nyår. Titta på http://www.tv3.se! Var nere just efter nyåret!

  5. Övervakningssamhället 2008års viktigaste ämne | Alter Ego Resonerar Says:

    […] Comments RS om Nyårshälsning på mitt visKenneth om Hackat och tomt hos LOAnnica om Så Ska Sången SjungasMusikutmaning på T « Ett hjärta RÖTT om Så Ska Sången […]

  6. Håll facklan brinnande (Bloggstafetten sträcka 1) | Bloggtidningen Says:

    […] RS på Kulturbloggen, är den som startade bloggtidningen. Hon var också inblandad i förra årets första inlägg. Vilket märkligt nog handlade om ‘hackning’ (sårbarheten i säkerheten, vilket är […]

Kommentera

